Synes godt om
Medlem af
JYSK  SMÅBÅDSFISKEKLUB
Møn d. 17-18-19/4 - 2015
Jeg havde aftalt med en tidligere kollega at vi skulle på trollingtur til Møn, jeg havde taget tidligt fri fra arbejde så vi kunne komme afsted fredag aften ved 20 tiden, Søren som min gast hedder, skulle lige nå hjem efter en Tysklandstur, pakke hans grej & komme ned til mig ved 20 tiden, bil & båd var pakket og klar når jeg kom hjem fra arbejde, det havde jeg ordnet dagen før, så da Søren ankom skulle vi bare have flyttet hans grej over i min bil & så var det ellers bare afsted.
Køreturen til Møn gik hurtigt & smertefrit, vi var lige inde omkring Mc D inden vi kørte på storebæltsbroen, vi skulle lige have lidt fyldt i hovedet da der sikkert ikke blev tid til det når først vi nåede frem til Klintholm havn, vi ankom til klintholm kl. 2:00, fik smidt alt grejet i båden & fik den søsat, sejlede om til en ledig plads hvor vi fortøjrede båden & gjorde klar til at få lidt søvn, vi kravlede i soveposerne kl. 4:12. Vækkeuret i mobilen var sat til kl. 6, men jeg fik kun sovet i ca. 15 minutter, Søren fik ca. 1 time på øjet, vi havde en varmeblæser til at køre, men den havde besvær med at holde temperaturen oppe pga. vi ikke kunne lukke kalechen helt da downriggerne var i vejen, så der sev en kold vind ned i bunden af båden hvor vi lå, jeg lå lige under en af de lynlåse som stod lidt åben & havde denne kolde vind lige i ansigtet. Vi stod op kl. 5:50 & pakkede sovegrejet sammen & smed det op i bilen, der var is på badebroen & vi kunne nu bedre forstå hvorfor der havde føltes så koldt. Kalechen blev pillet af & fiskegrejet blev pakket ud, Team Bertelsen var lige forbi os & vi aftalte at de skulle sejle i forvejen ud til Bananen, så ville vi støde til når vi var færdige med at pakke grejet ud. Vi sejlede ud til Bananen, satte grejet & trollede rundt i håb om at støde på Team Bertelsen, men vi fandt dem aldrig, vi hørte dem på radioen & prøvede at svare, men de meldte at der var så meget støj på at de ikke kunne høre hvad vi sagde, jeg prøvede den håndholdte, men den havde ikke rækkevidde nok til at de kunne høre os. Vi blev på Bananen til ved middags tid hvor vinden havde lagt sig en smule & vi hev grejet for at sejle ud på Kondomet, vel ankommet satte vi grejet igen & sejlede stille & roligt ud mod 40 meteren, da vi nåede enden af Kondomet vendte vi rundt & sejlede stille & roligt tilbage mod startpunktet, vi mødte Team Bertelsen, de havde været en smut i havn da gasten havde haft det lidt skidt pga. de halvstore bølger først på dagen, men da der nu var blevet rigtig fint vejr kunne de godt komme ud på vandet igen, 1 lille time senere skiftede vejret endnu engang & der kom pludseligt en del bølger igen, vi bestemte os for at gå i havn, vi havde bølgerne lidt skråt ind på snuden i bagbords side, den nye autopilot klarede det super godt, den styrede uden problemer båden, havde det været den gamle autopilot havde jeg været nødt til at styre båden hele vejen i havn, men den nye klarede det til ug. Ind imellem sejlede vi ind i en bølge med stævnen & når båden blev løftet op af bølgen, smed den en spandfuld vand om i nakken på os, det var nu ikke så behageligt & vi kviede os ved at skulle sove i bunden af båden efter at tæppet havde fået alt det vand, så da vi kom i havn & havde fået båden hevet op, fik jeg en snak med Kenneth fra Team Bertelsen, som nu også var kommet ind i havnen igen, de havde lejet sig ind på Klintholm bed & breakfast ikke langt fra havnen, Kenneth ringede til ejeren & fik bestilt et værelse til os, hvilket vi var utroligt taknemlige for. Da der nu var styr på hvor vi skulle tilbringe natten manglede vi kun at få lidt at spise, vi havde ikke fået andet end Haribo Color-rado mix siden vi kørte fra fyn, så vi fik gang i Cobb'en & grillede pølser til den store guldmedalje, vi proppede os lige til randen, fik druknet kullet i grillen & smed det i en affalds spand, pakkede sagerne sammen & kørte op til vores nye hjem, der var lidt trangt med parkering, især når vi nu havde trailer & båd efter bilen, men grunden ved siden af b&b'en var tom da huset var blevet revet ned, her smed vi bil & bådtrailer ind på trods af at der var en del glasskår, det eneste der var vigtigt lige nu var at komme ind & få vores værelse, Søren lyste op som et julelys da han fik øje på sengen, han tog et hurtigt bad imens jeg lige tog mig en smøg ude ved bilen, her mødte jeg Kenneth & vi aftalte at han & gasten lige kunne stikke ind til os & få en øl, men det nåede vi aldrig, da jeg kom tilbage til værelset stod Søren & lignede noget der kunne vælte hvad øjeblik det skulle være, da han kom ind på værelset ville han lige ligge i 5 minutter inden vi skulle have en godnatøl, det var det sidste jeg så til ham i 12 timer, han kom først til live næste formiddag ved 9 tiden, jeg havde ellers aftalt med Team Bertelsen at vi skulle op kl. 4:30 & tage ud at fiske, men det blev jeg nødt til at aflyse ved 4 tiden om natten, jeg vågnede fordi jeg skulle på toilet, jeg kunne næsten ikke åbne øjnene & følte mig meget hævet i ansigtet, da jeg kom på toilettet & så mig selv i spejlet fik jeg et chok, mit ansigt var tyk af væske, jeg havde store buler under øjnene & mine øjenlåg var 3 gange normal tykkelse, jeg lignede et monster. Jeg skrev en sms til Bertelsen om at vi lige ville sove lidt længere & satte vækkeuret til kl. 6, vi vågnede lidt før & snakkede om at vi lige skulle have de sidste 5 minutter af vores skønheds søvn, 3 timer senere stod vi op, det var blevet alt for sent til at vi kunne nå at få fisket inden vi skulle hjemad så vi blev enige om at vi hellere måtte tømme båden for fiskestænger, rigge dem af & pakke sammen til hjemturen, vi trillede stille & roligt hjemad over Sjælland & Fyn, hvor vi andnu engang var på Mc D & spise inden den sidste del af turen blev overstået, vi havde ikke fanget noget som helst, ikke engang mærket bare det mindste, men vi kommer helt sikkert tilbage & næste gang lejer vi et værelse på Klintholm B&B igen, det koster kun 475,- pr. nat for et værelse med 2 senge.
Viborg-søerne d. 15/5 - 2015.
Gert & jeg ankom til Viborg søndersø ved 11 tiden & satte båden i vandet nede ved sønæs, fik rigget til med lidt forskellige woblere, dagens fiskeri skulle stå i geddernes tegn, vi tøffede stille & roligt rundt i en times tid i søndersø inden vi hev grejet ind & rykkede over i nørresøen, umiddelbart efter at vi var kommet under Randers broen satte vi nogle andre woblere på & tog turen ned langs Guldkysten, intet skete, vi tog turen tilbage til sydenden af nørresø & skiftede endnu engang agnene ud, satte grej igen & sejlede op i nordenden, der skete stadigvæk intet, vi sejlede over til søbadet & fandt en del stimer af fødefisk på det dybe vand, her skiftede vi over til gummiagn & kastefiskede en lille times tid, det gav ikke noget, da vi blev trætte af det satte vi en guld farvet Rapala wobler med rød/orange ryg på den ene stang & en 30-40 år gammel ABU HI-LO wobler på den anden, woblerne blev firet ca. 20 meter ud bag båden helt inde på 10 fod vand, jeg satte mig godt til rette i føresædet for at lege lidt med det nye elektronik, jeg fik ikke leget ret meget, for da vi havde sejlet maks. 200 meter lød der nogle knagelyde omme fra downriggeren hvor min stang stod i stangholderen, jeg vendte mig om & kunne se at min stang stod spændt som en flitsbue, pis oss, så var wobleren gået i bunden tænkte jeg & stoppede bådmotorens fremdrift for ikke at rykke stangen helt fra hinanden, da jeg fik stangen i hånden føltes den stadigvæk som om der var bundhug, men efter 10 sekunder kunne jeg mærke nogle hårde rusk i stangen, sådan plejer et bundhug da ikke at opføre sig, det viste sig efter lidt tovtrækkeri at være en gedde på ca. 2-3 kg. ikke nogen kæmpe gedde, men den havde åbenbart godt med kræfter, efter et par hurtige billeder blev den genudsat. Vi satte grejet igen & sejlede videre rundt i søen i en times tid, men vi fangede kun den ene gedde.
Viborg-søerne d. 5/6 - 2015.
Gert & jeg havde bestemt os for at vi,så snart fredningen var ovre, & så snart vi fik tid, ville give sandarterne et forsøg, vi har før fanget sandart men altid som bifangster når vi har været ude efter ål, denne gang ville vi starte med trolling først på eftermiddagen & se om det gav noget, når det blev mørkt ville vi kaste anker & forsøge med døde agnfisk, vi satte båden i nede ved sønæs som vi plejer, sejlede ud på søen hvor vi riggede til & satte stængerne efterhånden som de blev  klar, vi sejlede lidt rundt på kanten af skrænterne, pludselig efter kun en lille time kunne jeg se at den ene stang rykkede lidt underligt, der var ikke noget at se på sideplaneren men stangen lignede en der var hug på, Gert tog stangen & begyndte at rulle den ind, imens ryddede jeg de 3 andre stænger, da Gert fik fisken ind til båden viste det sig at være en sandart på omkring de 2 kg. ikke den største vi har fanget men den første ved målrettet fiskeri efter dem. Vi var super glade for fisken & fik den hurtigt afkroget, taget et enkelt billede hvorefter vi genudsatte den. Vi fiskede viddere til det blev mørkt uden at mærke mere, vi sejlede ned i enden af nørresø ( nede ved PH Grej) & kastede anker, det var begyndt at regne lidt & vi havde derfor sat kalechen op, vi riggede om til glide prop & agnfiskeri, det gav intet, men i løbet af natten hyggede vi os med at starte op i Cobb grillen, vi grillede bøffer til Burgere & sluttede af med at grille nogle Hedeknægte (Frankfurtelignende pølser) da kl. blev 3 om natten & der kom et lille ophold i regnen bestemte vi os for at pakke sammen & sejlede ned til sønæs, det var lidt ubehageligt at sejle under Randervej broen midt om natten, jeg følte ikke at jeg kunne gøre det forsvarligt bare fordi det er mørkt, men det gik jo fint.
Viborg søerne igen igen d. 13/6 - 2015.
Jeg havde om formiddagen været en tur i JA-FI i Viborg & havde købt nogle nye ABU HI-LO woblere, det regnede i perrioder men det skulle ikke stoppe mig i at tage en eftermiddag/aften tur på søerne, jeg havde lidt håbet at sandarterne ville gøre mig selskab men de var ikke til at lokke op fra dybet, jeg sejlede rundt på må & få & på et tidspunkt kom jeg over langs skoven ved gymnastikhøjskolen, der var pludselig en hel del fisk på ekkolodet så jeg gav det en chance, pludselig begyndte den ene stang at afgive line, jeg prøvede om jeg kunne få fisken fightet ind til båden uden at tage de andre stænger ind, men det opgav jeg hurtigt, den var for tung & stærk til at jeg turde blive ved, jeg fik hevet de 3 andre stænger ind på rekord tid hvorefter jeg tog stangen med fisk & fik motoren sat i frigear, nu kunne jeg flytte fisken lidt & fik den efterhånden helt ind til båden, det var en gedde på ca. 4 - 5 kg. den var mega tyk, jeg fik den i nettet & ind i båden, jeg afkrogede den & fik taget et hurtigt billede hvorefter jeg satte den ud igen, i første omgang snød den mig til at tro at den var klar til at blive sluppet, den havde givet et par slag med halen som normalt indikerer at den er klar, men med det samme jeg slap den vendte den bugen i vejret, jeg fangede den hurtigt igen med nettet & holdt den på ret køl i nettet med den ene hånd mens jeg prøvede på at klamre mig til båden med den anden for ikke at falde overbord, sådan holdt jeg den i ca. 3 - 5 minutter inden jeg slap den, jeg lod den blive i nettet i yderligere 2 minutter for at være sikker på at den kunne klare at holde sig på ret køl ved egen kraft, først da jeg var helt sikker på at den kunne klare sig lod jeg den svømme ud af nettet, den forsvandt stille & roligt ned i dybet hvor den kom fra. Jeg fik sat stængerne igen men mærkede ikke mere, det var begyndt at regne mere konstant nu & på et tidspunkt syntes jeg efterhånden at det var lidt træls, jeg tjekkede vejret for at se om der ikke snart kom lidt opklaring, det så faktisk ud til at blive værre i løbet af de næste timer så jeg hev grejet & sejlede ind, fik båden op på traileren & riggede det hele af, jeg var totalt gennemblødt da jeg kørte hjem.
Hirtshals d. 4/7 - 2015
Gert & jeg havde i nogle dage gået & håbet på at vi kunne få en tur til Hirtshals efter fladfisk, da vejret nu endelig så ud til at være til en tur greb vi chancen, vi ankom til Hirtshals havn kl. 5:10, alt var totalt lukket af tåge, vi gik sammen med en del andre på havnen & ventede på at det skulle lette, da det ikke var lettet ved 8 tiden bestemte vi os for at tage til Rønnerhavnen, fiskeriet ville dog ikke blive efter fladfisk, vi ville tage ud på Hertas Flak & se om vi kunne pilke nogle torsk, vi havde ikke de helt store pirke med & kunne med nød & næppe holde bund med de 200g. pirke vi havde, men torsk fangede vi da, vi prøvede flere forskellige steder på Flakket men det var alt sammen meget små torsk, vi fik et par enkelte makrel i en fornuftig størelse, men vi gad ikke at tage dem med hjem, der var ingen grund til at svine køleboksen til for de par stykker. Vi havde mere end 200 fisk oppe at vende i båden men alt kom retur pga. manglende størelse så vi vendte hjem uden fisk i boksen.

Grenå d. 11/7 - 2015
Jeg var afterhånden ved at være lidt hungrende efter at komme ud & få fanget nogle fisk, jeg var på et tidspunkt så desperat at jeg var ved at tage afsted efter småskaller bar for at komme afsted & fange et eller andet, istedet tog jeg d. 10/7 til kalø vig for at grave sandorm, men det blev umuliggjort af for høj vandstand pga. blæst, jeg var jo næsten i Grenå & kunne derfor lige så godt køre det sidste stykke derud & få fat i nogle sandorm ved fiskhandleren, jeg købte 5 pakker + en pakke tobis, jeg havde lidt skalrejer & nogle sildefileter hjemme i fryseren, så jeg regnede med at være rimeligt godt sikret. Jeg ringede rundt til de forskellige af mine fiskekammerater for at høre om der var nogen der havde tid til en tur, Hans Henrik, en kollega fra Grundfos ville gerne med, vi aftalte at jeg skulle hente ham kl. 6 om morgenen & at vi så trillede til Grenå for at se om der var nogle fladfisk. Vi fik båden smidt i vandet & sejlede først ned til Glatved kalkværket, men strømmen løb helt vildt hernede, vi ankrede op & båden lå bare & svingede frem & tilbage i strømmen, kølvandet så ud som om vi lå midt i en flod med stærk strøm. Fladfiskene ville ikke det helt vilde, der kom nogle enkelte i båden, men vores orm forsvandt i rask tempo, vi flyttede derfor lidt længere op mod Grenå, her var strømmen ikke så vild & vi kunne fiske imens vi drev over området, det gav ikke det vilde, men vi fangede lidt makrel på makrelforfang, kom man for tæt på bunden fik vi fuldt hus af småtorsk, vi løb tør for sandorm efter nogle få timer, aldrig har jeg oplevet at vi har brugt 5 pakker orm så hurtigt & kun få så lidt i boksen, dagen endte med 3 fladfisk med hjem, vi genudsatte en del under målet, vi havde desuden 7 makrel & 1 torsk, ikke meget efter en dag på vandet.

I Åen d. 16, 18, 20 & 23/7 - 2015
Jeg var nu efterhånden ved at være så trængende efter at fange noget at jeg ville have sagt ja til at fiske guldfisk i et havebasin, men en af mine kammerater forbarmede sig over mig & tog mig med på en åtur, han er medlem af Viborg Sportsfiskerforening & tog mig med på et gæstekort. Vi aftalte at mødes på en rasteplads i nærheden af åen vi skulle fiske i ved 13 tiden, planen var at gå efter havørreder & der havde været et helt utroligt antal fisk som var gået op i åerne  efter at vandstanden i limfjorden havde været meget høj i nogle dage pga. blæst (jeg vil ikke skrive hvilken å det er da der ellers kan blive helt ufremkommeligt af mennesker da fiskeriet i flere af VSF's vande har været for sygt her i nogle uger) Vi mødtes som aftalt & snakkede lidt imens vi klargjorde grejet & fik det helt stor å udstyr taget på, skridtstøvler, fiskejakke, kasket, fisketasker & polaroid solbriller, vi skulle fiske opstrøms med spinder, jeg har aldrig haft tålmodighed til at fiske med spinder i åen før, der er simpelthen alt for meget græs & grøde, jeg syntes ikke det er specielt fedt at man skal stå & pille skidt af sin spinder efter hvert eneste kast, men som tidligere skrevet, jeg var desperat & skulle bare ud & fiske, koste hvad det koste vil. Vi gik nedstrøms fra hvor vi havde parkeret bilerne, vi gik i det der føltes som en evighed, nok mest pga min dårlige kondi & så det høje græs som man skulle have løftet føderne over for hvert skridt, vi gik langt inde på markerne for ikke at skræmme fiskene, men efterhånden som vi kom længere & længere ned af åen & i takt med at min vejrtrækning lød mere & mere som en blæsebælg med et stort hul i, så tror jeg egentligt at vi lige så godt kunne være gået nedstrøms midt i åen, mit hjerte lød som om at det sad oppe midt i mellem mine øre, vi gik vel ca. 1 km. nedstrøms, så holdt vi en lille pause for at få vejret igen inden vi startede fiskeriet. Søren som min kammerat hedder gik ca. 100 meter foran mig, hver gang jeg så han flyttede til et nyt punkt, så flyttede jeg også, det var meget uvandt for mig at fiske på denne måde, jeg har for 10 - 15 år siden selv været medlem af VSF, men jeg fangede aldrig noget af betydning & efter ca. 5 år meldte jeg mig ud igen. Der gik ikke lang tid før Søren havde landet den første havørred, nummer 2 kom hurtigt efter, man kunne godt mærke at han var helt hjemme i dette fiskeri, jeg fangede en lille Bækørred som kom ud igen, på et tidspunkt havde Søren fanget dagens maksantal som er 3 stk. han havde ingen pose med så fiskene lå bare løst i hans fisketaske, der var ca. 20 - 25 graders varme & han ville gerne have dem på køl, jeg havde taget køleboksen med & sagde han bare kunne ligge fiskene op i den, Søren forsvandt med ordene "nu regner jeg med at du har fanget minimum 1 havørred når jeg kommer tilbage" hvorefter han gik op til bilen, jeg havde ikke noget net med & havde ikke tænkt på at bede om at låne Sørens net imens han var væk, det kunne jo være ligemeget, jeg fangede garanteret ikke noget, 10 minutter efter at han var gået fik jeg hug, en rigtig fin Havørred på anslået 55 - 60 cm, hvis jeg fik den ind ville det være dagens størte, men uden net var der ikke mange chancer, jeg prøvede at få den op der hvor jeg stod, men brinken var alt for høj, så ville jeg have den til at følge med op til et stræk hvor der var siv, men den ville kun svømme nedstrøms, ikke opstrøms, jeg kunne ikke stå her & fægte med den i alt evighed så nu måtte det bære eller briste, jeg fik fat i linen & forsøgte at kane fisken op på land, men det eneste der skete var at linen sprang, mit hjerte hamrede lige så meget som efter gåturen nedstrøms, jeg havde gummiben & var sur på mig selv over at jeg ikke havde medbragt et net. Jeg satte mig ind på marken for lige at få pulsen ned, få en ny spinder monteret & fik mig en smøg, jeg var tilbage ved åkanten igen after maks. 5 minutter, 3 kast senere huggede endnu en fisk, denne var mindre men jeg havde jo stadigvæk ingen net, jeg var nu kommet op til pladsen hvor jeg kunne have landet den anden fisk jeg mistede, her stod jeg kun 5 ca. over vandniveuet i åen, jeg fik fisken kanet ind i mellem mine ben & satte mig på hug i sivene, fisken blev aflivet da jeg var sikker på at den var over målet, jeg havde så heller ikke nogen pose med & var nødt til at hænge fisken i den ene strop til mine skridtstøvler, 5 minutter senere var Søren tilbage & jeg kunne vise ham min første havørred, den blev målt til 42 cm. Vi fiskede videre op mod parkeringspladsen, Søren syntes at jeg skulle tage nogle kast i det sidste sving da der altid står fisk i det sving, jeg gjorde som han sagde & havde en rigtig fin fisk efter i første kast, i andet kast kom den igen & slog til spinderen, dog uden at sidde fast på krogen, i tredje kast fik den fat i krogen men den slap desværre igen efter 3 sekunder, så ville den ikke lege med mere. 2 dage senere fik jeg så denne havørred, jeg var taget til åen sammen med Gert, først fik jeg en fin havørred på 45 cm. så havde jeg en som spyttede spinderen ud efter 3 - 5 sekunder, til sidst fik jeg så den i svinget som jeg havde bommet sidst, den var præcis 50 cm. Jeg har så været ved samme å 2 gange mere, det er dog kun blevet til nogle små bækørreder som er blevet genudsat.
Hirtshals d. 21-22/8 - 2015.
Endelig så vejret ud til at blive så godt at vi kunne komme på havet efter lidt fladfisk, ja faktisk så det endda us til at vi kunne komme på langfart for første gang nogensinde, planen blev lagt & vi bestemte os for at hvis vandet & vejret så fornuftigt ud når først vi kom ud af havnen, ja så skulle vi på Buketten, vi har aldrig været derude før men hvis chancen var der på denne tur, så skulle den tages. Team Seahorse ville gøre os selskab på turen derud & vi aftalte at mødes i Hirtshals havn allerede Fredag aften, vi havde en stak poletter til slæbestedet som jeg har købt sidste år da jeg ikke gider at vente til de forskellige forretninger som sælger dem åbner, hvis man skal vente på at de åbner så kommer man alt for sent på havet. Gert & jeg fik pakket bil & båd, vi kørte til Hirtshals ved 19:30 tiden & ankom kl. 22:00, Team Seahorse ankom kort tid efter & vi fik os en lille snak inden de satte båden i vandet, vi fik en godnat øl & gik til køjs, aftalen var at vi stod op ved 4 tiden & ville prøve på at skaffe noget is. Jeg fik som sædvanligt ikke sovet noget særligt, måske en halv time, ved 4 tiden ringede mobilen & vi fik pakket sovegrejet sammen & smidt i bilen, vi sejlede om efter is, vi prøvede at banke på døren men ingen svarede, after lidt tid fandt vi 2 kontainere med is & bestemte os for at tage et par store skovlfulde, så skulle vi kunne klare os, jeg ville nu gerne have betalt/byttet mig til isen, men eftersom der ikke var nogen der gad at besvare vores banken, så var det jo lidt svært. Vi sejlede sammen med Team Seahorse ud af havnen & satte kursen mod Buketten, en god time senere kunne vi tage gassen af & rigge vores stænger til imens båden fandt ud af hvilken drivretning vi havde i dag, vi drev n-nw, i aller første dyp fik jeg en lille lange, men det var så også næsten det eneste jeg fik herude, gasten havde noget mere held i sprøjten, han fik 4 torsk med den største på ca. 5 kg. & 1 sej på ca. 3 kg. det var ikke meget gang i fiskeriet herude men Team Seahorse fik vel omkring 15 torsk, vi fiskede på buketten til lidt over 10 om formiddagen hvorefter vi tog en snak med Seahorse, vi ville begynde at sejle ind mod vores fladfiskespot som lå 15 - 17 mil tættere på Hirthals, Seahorse ville sejle ind & prøve Torpedoen hvor det skulle vise sig at de fik rigtig fint fiskeri efter torsk. Vores veje skiltes & turen ind til fladfiskspottet blev overstået på en lille times tid, vi riggede igen stængerne til men båden drev så vi kunne se hvordan vi skulle pladsere båden for at få så lange drev over pladsen som muligt, vi drev også her n-nw & det ville betyde at vores drev ikke kunne blive så lange som man kunne ønske sig, området vi fisker i er et fladt plateu med en dybde på 70 - 130 fod som strækker fra vest mod øst, området er ca. 2 - 3 sm langt & 1 sm bredt, i den østlige ende er det mest issinger der dominerer & i den vestlige ende er det stort set kun rødspætter, vi ville holde os i den vestlige del da vi helst vil have rødspætter. vi startede fiskeriet ved 12 tiden & fiskede til ca. kl. 19, vi havde da 30 fladfisk i boksen, vi havde genudsat ca. 15 som vi syntes var for små selv om de var over mindstemålet, man skal jo heller ikke blive grådig. Dagens 2 største rødspætter var på 46 cm. & blev begge taget på min hjemmelavede rig som i kan se imellem billederne. den stod også for dagens eneste dubble med 2 rødspætter på 46 & 40 cm. igen var det gasten der stod for de fleste fangster, jeg skal vist til at have opdraget lidt på ham ellers stikker det jo helt af, skipper skal ALTID fange mest & størst. Straffen blev selvfølgelig at gasten stod for alt rengøring af fisk inkl. flåning af rødspætterne, så kan han lære det kan han. Vi sejlede i havn ved 20 tiden, fik båden hevet på traileren pakkede alt grejet i bilen hvorefter vi kørte hjem, det var en rigtig ond køretur til Viborg, jeg havde været på natarbejde natten til fredag, fået 3 timers søvn, så havde jeg måske fået ½ time natten mellem fredag & lørdag, været 16 timer på vandet & skulle nu sidde 2 timer i en dejlig varm bil, lad mig sige det på denne måde, der var ikke en eneste rasteplads på motorvejen som vi IKKE besøgte. Det har været en fed tur men også hård, der er nu gået det meste af en uge inden jeg endelig har fået skrevet denne turberetning & jeg er først ved at komme med nu ovenpå mit søvn underskud. Jeg vil lige sende en stor tak til Team Seahorse for følgeskab til Buketten, det var en skam at fiskeriet ikke var bedre, men vi kan helt sikkert godt gøre det om en anden gang. Se billeder fra turen, klik her.